Loopgroepen Trainingen

Er wordt  6 keer per week getraind. Alle trainingen hebben een warming up, kern programma en Cooling down. De training wordt altijd door een van de vaste trainers verzorgd.

Op maandagavond zijn 3 mogelijkheden van recreatief tot doelgericht naar een hele of halve marathon. Deze avond worden duurlopen afgewisseld met intervallen. De maandagavondtraining start om 19:30 uur en is rond 20:30 afgelopen.

Op dinsdagavond zijn er  2 trainingsmogelijkheden van de recreatieve loopgroep  tot doelgericht en tijd verbeteren van 5 km tot aan een ½ marathon. De dinsdagavondtraining start om 19:00/19.30 uur en is rond 20:30 afgelopen.

De woensdagtraining is vergelijkbaar met de dinsdagavondtraining van de recreatieve loopgroep tot doelgericht en tijd verbeteren van 5 km tot aan een marathon.

De woensdagavondtraining is van 19:00-20:30 uur. Alleen de meer wedstrijdgerichte loopgroep vanaf 19.30 uur.

Op donderdagochtend is training om 10.00 uur. Deze training is bedoeld voor lopers, fit- en Nordick wandelaars die 50 jaar of ouder zijn. Vandaar de groepsnaam JVT (Jeugd Van Toen).

Donderdagavond is de mogelijkheid van trainingen van de recreatieve loopgroep  tot doelgericht en tijd verbeteren van 5 km tot aan een ½ marathon. De donderdagavondtraining start om 19:00 uur en is rond 20:30 afgelopen.

Vrijdagmorgen om 10.30 uur start onder leiding van een Fysiotherapeute de hersteltraining en duurt tot 11.30 uur.

Op zaterdag is voor alle groepen training van opstap tot aan de marathon training. De recreatieve groep is gezellig  bezig terwijl de andere loopgroepen deze dag gebruiken voor de duurlooptraining en deze start bij de Ilion thuisbasis (de Ilion baan in het V. Tuijlpark). Het grote voordeel is dat er  moderne kleedkamers met douches en lockers aanwezig zijn. Ook is hier de gezellige kantine en drinken we gezamenlijk na de training nog wat. Alle trainingen starten om 9:00 uur.

De trainingen gaan altijd door, behalve wanneer het door extreme weersomstandigheden (ijzel - hitte - onweer) onverantwoord is om te trainen.